Polityka Prywatności
1. Administrator danych i definicje
- Administratorem danych osobowych Klientów / Użytkowników Sklepu Internetowego, zwany także Sprzedawcą, jest: FPH Marion, telefon: 535532803, NIP: 6760006448, REGON: 350235686.
- Z Administratorem danych można kontaktować się:
- pod adresem korespondencyjnym: ul. Drewniana 4, 30-556 Kraków;
- pod adresem poczty elektronicznej: sklep@marion.krakow.pl.
- Użytkownik - osoba fizyczna wchodząca na stronę/strony Sklepu internetowego lub korzystająca z usług lub funkcjonalności opisanych w niniejszej Polityce Prywatności i Cookies.
- Klient - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna będąca Konsumentem, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawiera ze Sprzedawcą Umowę sprzedaży na odległość.
- Sklep Internetowy - serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresami elektronicznymi (stronami): https://marion.krakow.pl za pośrednictwem, którego Klient/Użytkownik może uzyskać informacje o Towarze i jego dostępności oraz kupić Towar lub zlecić świadczenie usługi.
- Newsletter - informacje, w tym informacje handlowe w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344) pochodzące od Sprzedawcy wysyłane Klientowi/Użytkownikowi drogą elektroniczną; jego otrzymywanie jest dobrowolne i wymaga zgody Klienta/Użytkownika.
- Konto - zbiór danych przechowywanych w Sklepie internetowym oraz w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy dotyczący danego Klienta/Użytkownika oraz składanych przez niego zamówień i zawieranych umów, z wykorzystaniem którego Klient/Użytkownik może składać zamówienia oraz zawierać umowy.
- RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
2. Cele, podstawy prawne oraz czas przetwarzania danych
- W celu realizacji Umowy sprzedaży na odległość Sprzedawca przetwarza:
- informacje dotyczące urządzenia Użytkownika w celu zapewnienia poprawności działania usług: adres IP komputera, informacje zawarte w plikach cookies lub innych podobnych technologiach, dane dotyczące sesji, dane przeglądarki internetowej, dane dotyczące urządzenia, dane dotyczące aktywności na Stronie, w tym na poszczególnych podstronach;
- informacje o geolokalizacji, jeżeli Użytkownik wyraził zgodę na dostęp usługodawcy do geolokalizacji. Informacja o geolokalizacji jest wykorzystywana w celu dostarczania bardziej dostosowanych ofert produktów i usług;
- dane osobowe Użytkowników: imię, nazwisko, adres siedziby, adres korespondencyjny, adres e-mail, numer telefonu, NIP, numer konta bankowego lub inne dane osobowe, których podanie jest niezbędne do zrealizowania zakupu, a których podania w procesie zakupowym wymaga Administrator.
- Informacje te nie zawierają danych dotyczących tożsamości Użytkowników, lecz w połączeniu z innymi informacjami mogą stanowić dane osobowe i w związku z tym Administrator obejmuje je pełną ochroną przysługującą na gruncie RODO.
- Dane te są przetwarzane zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO, w celu realizacji usługi, tj. umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną zgodnie z Regulaminem oraz zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO, w związku z wyrażeniem zgody na stosowanie określonych plików cookies lub innych podobnych technologii, wyrażonych przez odpowiednie ustawienia przeglądarki internetowej zgodnie z Prawem telekomunikacyjnym lub w związku z wyrażeniem zgody na geolokalizację. Dane są przetwarzane do czasu zakończenia korzystania przez Klienta/Użytkownika ze Sklepu internetowego.
- Administrator zobowiązuje się podjąć wszelkie środki wymagane na mocy art. 32 RODO, tj, uwzględniając stan wiedzy technicznej, koszt wdrażania oraz charakter, zakres i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze, Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający temu ryzyku.
3. Działania marketingowe administratora
- Na stronie Sklepu internetowego Administrator danych może zamieszczać informacje marketingowe o swoich produktach lub usługach. Wyświetlanie tych treści jest dokonywane przez Administratora danych zgodnie z art. 6 ust.1 lit. f RODO, tj. zgodnie z prawnie uzasadnionym interesem Administratora danych polegającym na publikacji treści związanych ze świadczonymi usługami oraz treści promocyjnych akcji, w które Administrator danych jest zaangażowany. Jednocześnie działanie to nie narusza praw i wolności Klientów/Użytkowników, Klienci/Użytkownicy spodziewają się otrzymywania treści podobnej zawartości, a nawet tego oczekują lub jest to ich bezpośrednim celem wizyty na stronie/stronach Sklepu internetowego.
4. Odbiorcy danych użytkowników
- Administrator danych ujawnia dane osobowe użytkowników wyłącznie podmiotom przetwarzającym na mocy zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych w celu realizacji usług na rzecz Administratora danych, np. hostingu i obsługi Strony, usługi IT, obsługi marketingowej i PR.
5. Przesyłanie danych osobowych do państw trzecich
- Dane osobowe nie będą przetwarzane w państwach trzecich.
6. Prawa osób, których dane dotyczą
- Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo:
- dostępu (art. 15 RODO) - uzyskania od Administratora danych potwierdzenia, czy przetwarzane są jej dane osobowe. Jeżeli dane o osobie są przetwarzane, jest ona uprawniona do uzyskania dostępu do nich oraz uzyskania następujących informacji: o celach przetwarzania, kategoriach danych osobowych, odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane zostały lub zostaną ujawnione, o okresie przechowywania danych lub o kryteriach ich ustalania, o prawie do żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych przysługujących osobie, której dane dotyczą, oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania;
- do otrzymania kopii danych (art. 15 ust.3 RODO) - uzyskania kopii danych podlegających przetwarzaniu, przy czym pierwsza kopia jest bezpłatna, a za kolejne kopie Administrator danych może nałożyć opłatę w rozsądnej wysokości, wynikającą z kosztów administracyjnych;
- do sprostowania (art. 16 RODO) - żądania sprostowania dotyczących jej danych osobowych, które są nieprawidłowe, lub uzupełnienia niekompletnych danych;
- do usunięcia danych (art. 17 RODO) - żądania usunięcia jej danych osobowych, jeżeli Administrator danych nie ma już podstawy prawnej do ich przetwarzania lub dane nie są już niezbędne do celów przetwarzania;
- do ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO) - żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, gdy:
- osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi danych sprawdzić prawidłowość tych danych,
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się ich usunięciu, żądając ograniczenia ich wykorzystywania,
- Administrator danych nie potrzebuje już tych danych, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą;
- do przenoszenia danych (art. 20 RODO) - otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego danych osobowych jej dotyczących, które dostarczyła Administratorowi danych, oraz żądania przesłania tych danych innemu Administratorowi, jeżeli dane są przetwarzane na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, lub umowy z nią zawartej oraz jeżeli dane są przetwarzane w sposób zautomatyzowany;
- do sprzeciwu (art. 21 RODO) - wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych w prawnie uzasadnionych celach administratora, z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją, w tym wobec profilowania. Wówczas Administrator danych dokonuje oceny istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osób, których dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Jeżeli zgodnie z oceną interesy osoby, której dane dotyczą, będą ważniejsze od interesów administratora, Administrator danych będzie zobowiązany zaprzestać przetwarzania danych w tych celach;
- do cofnięcia zgody w każdym momencie i bez podawania przyczyny, lecz przetwarzanie danych osobowych dokonane przed cofnięciem zgody nadal pozostanie zgodne z prawem. Cofnięcie zgody spowoduje zaprzestanie przetwarzania przez Administratora danych osobowych w celu, w którym zgoda ta została wyrażona.
- Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się, wykorzystując podane dane kontaktowe, z Administratorem danych i poinformować go, z którego prawa i w jakim zakresie chce skorzystać.
7. Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych
- Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do organu nadzoru, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie, ul. Stawki 2, z którym można kontaktować się w następujący sposób:
- listownie: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa;
- przez elektroniczną skrzynkę podawczą dostępną na stronie: https://www.uodo.gov.pl/pl/p/kontakt;
- Infolinia: 606-950-000.
8. Inspektor Ochrony Danych
- W każdym przypadku osoba, której dane dotyczą, może również skontaktować się bezpośrednio z inspektorem ochrony danych Administratora za pomocą wiadomości e-mail lub pisemnie na adres Administratora danych, podany w dziale 1 punkcie 2 niniejszej Polityki Prywatności i Cookies.
9. Zmiany Polityki Prywatności
- Polityka prywatności i cookies może być uzupełniana lub uaktualniana zgodnie z bieżącymi potrzebami Administratora w celu zapewnienia aktualnej i rzetelnej informacji Klientom/Użytkownikom.
10. Cookies
- Sklep internetowy realizuje funkcje pozyskiwania informacji o Klientach, Użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
- poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje w celach wynikających z funkcji konkretnego formularza;
- poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych pliki cookies (tzw. „ciasteczka”);
- poprzez gromadzenie logów serwera www przez operatora hostingowego Sklepu internetowego (konieczne do poprawnego działania serwisu).
- Pliki cookies stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które są przechowywane w urządzeniu końcowym Klienta / Użytkownika i przeznaczone są do korzystania ze strony Sklepu internetowego. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Sklep internetowy korzysta z plików cookies wyłącznie po wyrażeniu przez Klienta/Użytkownika Sklepu uprzedniej zgody w tym zakresie. Wyrażenie zgody na korzystanie przez Sklep internetowy z wszystkich plików cookies następuje poprzez kliknięcie przycisku: „Zamknij” podczas wyświetlania się komunikatu o korzystaniu z plików cookies przez Sklep internetowy albo poprzez zamknięcie tego komunikatu.
- Jeżeli Klient/Użytkownik Sklepu internetowego nie wyraża zgody na korzystanie przez Sklep internetowy z plików cookies, może skorzystać z opcji: „Nie wyrażam zgody”, dostępnej również w komunikacie o korzystaniu z plików cookies przez Sklep internetowy bądź dokonać zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej, z której aktualnie korzysta (może to jednak spowodować niepoprawne działanie strony Sklepu internetowego).
- W celu zarządzania ustawieniami cookies, należy wybrać z listy przeglądarkę internetową/system i postępować zgodnie z instrukcjami: Internet Explorer, Chrome, Safari, Firefox, Opera, Android, Safari (iOS), Windows Phone.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych pochodzących z plików cookies są prawnie uzasadnione interesy Administratora danych, polegające na zapewnianiu wysokiej jakości usług, zapewnianiu bezpieczeństwa usług.
- W ramach Sklepu internetowego stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia Sklepu internetowego lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta/Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Klienta/Użytkownika.
Funkcjonalne pliki cookie (wymagane)
marion.krakow.pl
monit_token: 365 dni, plik cookie
Identyfikuje klienta sklepu.
shop_monit_token: 30 minut, plik cookie
Identyfikuje klienta sklepu.
client: 1 dni, plik cookie
Identyfikuje zalogowanego klienta / koszyk klienta niezalogowanego.
affiliate: 90 dni, plik cookie
Przechowuje informację o identyfikatorze partnera, od którego nastąpiło wejście do sklepu.
ordersDocuments: plik cookie
Przechowuje informację o statusie wydruku dokumentu.
__idsui: 1095 dni, plik cookie
Plik niezbędny do funkcjonowania tzw. lekkiego zalogowania na stronie.
__idsual: 1095 dni, plik cookie
Plik niezbędny do funkcjonowania tzw. lekkiego zalogowania na stronie.
__IAI_SRC: 90 dni, plik cookie
Przechowuje tylko źródło, z którego nastąpiło wejście na stronę.
login: plik cookie
Przechowuje informację o tym, czy użytkownik zalogował się na stronie.
CPA: 28 dni, plik cookie
Zawiera informacje na temat zmiennych dla programów CPA / CPS, w których udział bierze strona.
__IAIRSABTVARIANT__: 30 dni, plik cookie
Identyfikator wariantu dla testu A/B i konfiguracji silnika IdoSell RS.
basket_id: 365 dni, plik cookie
Identyfikator koszyka użytkownika strony, nadawany na czas trwającej sesji.
page_counter: 1 dni, plik cookie
Licznik odwiedzonych stron.
LANGID: 180 dni, plik cookie
Przechowuje informację o języku wybranym przez użytkownika strony.
REGID: 180 dni, plik cookie
Przechowuje informację o regionie użytkownika strony.
CURRID: 180 dni, plik cookie
Przechowuje informację o walucie wybranej przez użytkownika strony.
__IAIABT__: 30 dni, plik cookie
Przechowuje identyfikator testów A/B, na potrzeby testowania i poprawiania funkcjonalności sklepu.
__IAIABTSHOP__: 30 dni, plik cookie
Przechowuje identyfikator sklepu biorącego udział w teście A/B.
__IAIABTVARIANT__: 30 dni, plik cookie
Przechowuje identyfikator wariantu wylosowanego w ramach trwającego testu A/B.
toplayerwidgetcounter[]: plik cookie
Przechowuje ilość wyświetleń komunikatu typu pop up.
samedayZipcode: 90 dni, plik cookie
Przechowuje informację o kodzie pocztowym użytkownika strony, który jest konieczny do oferowania przesyłki kurierskiej w usłudze SameDay.
applePayAvailability: 30 dni, plik cookie
Przechowuje informację o tym, czy dla użytkownika jest dostępna forma płatności ApplePay.
paypalMerchant: 1 dni, plik cookie
Identyfikator konta PayPal.
toplayerNextShowTime_: plik cookie
Przechowuje informację o czasie, w którym ma nastąpić kolejne wyświetlenie komunikatu pop up.
rabateCode_clicked: 1 dni, plik cookie
Przechowuje informację o zamknięciu paska informującego o aktywnym rabacie.
freeeshipping_clicked: 1 dni, plik cookie
Przechowuje informację o zamknięciu paska informującego o darmowej dostawie.
redirection: plik cookie
Przechowuje informację o zamknięciu komunikatu pop-up informującego o sugerowanym języku dla sklepu.
filterHidden: 365 dni, plik cookie
Po kliknięciu opcji zwinięcia filtra dla towarów zapisuje informację, który filtr ma być zwinięty po odświeżeniu listy towarów.
toplayerwidgetcounterclosedX_: plik cookie
Przechowuje informację o zamknięciu komunikatu typu pop-up.
cpa_currency: 60 minut, plik cookie
Zawiera informacje na temat waluty dla programów CPA / CPS, w których udział bierze strona.
basket_products_count: plik cookie
Przechowuje informacje na temat liczby towarów w koszyku.
wishes_products_count: plik cookie
Przechowuje informacje na temat liczby towarów na liście ulubionych.
remembered_mfa: 365 dni, plik cookie
Przechowuje informacje o zapamiętanym użytkowniku na potrzeby uwierzytelniania wieloskładnikowego (MFA)
HOMELANDID: 180 dni, plik cookie
Przechowuje informację o kraju odwiedzającego.
IAI S.A.
iai_accounts_toplayer: 30 dni, plik cookie
Zapewnia poprawne wyświetlanie się komunikatu pop up informującego o usłudze logowania IdoAccounts (https://www.idosell.com/pl/tysiace-gotowych-do-uzycia-funkcji/logowanie-do-sklepu-z-konta-w-innym-serwisie/).
IdoSell
platform_id: plik cookie
Przechowuje informację o tym, czy strona wyświetlana jest w aplikacji mobilnej.
paypalAvailability_: 1 dni, plik cookie
Przechowuje informację o tym, czy dla użytkownika jest dostępna forma płatności PayPal.
ck_cook: 3 dni, plik cookie
Przechowuje informację o tym, czy użytkownik strony wyraził zgodę na pliki cookies.
IdoAccounts
accounts_terms: 365 dni, plik cookie
Przechowuje informację o tym, czy użytkownik zaakceptował zgodę na skorzystanie z usługi IdoAccounts.
express_checkout_login: 365 dni, plik cookie
CookieNameExpressCheckoutLogin
NID: 180 dni, plik cookie
Te pliki cookie (NID, ENID) służą do zapamiętywania preferencji użytkownika i innych informacji, takich jak preferowany język, liczba wyników wyświetlanych na stronie wyników wyszukiwania (na przykład 10 lub 20) oraz to, czy użytkownik chce mieć włączony filtr Google SafeSearch. Plik ten również jest konieczny do oferowania usługi płatności Google Pay.
Google reCAPTCHA
_GRECAPTCHA: 1095 dni, plik cookie
Ten plik cookie jest ustawiany przez Google reCAPTCHA, który chroni naszą stronę przed zapytaniami spamowymi w formularzach kontaktowych.
PayPal
ts: plik cookie
Ten plik cookie jest zazwyczaj dostarczany przez firmę PayPal i obsługuje usługi płatnicze w witrynie.
ts_c: 1095 dni, plik cookie
Ten plik cookie jest zazwyczaj dostarczany przez PayPal i służy do zapobiegania oszustwom.
x-pp-s: plik cookie
Ten plik cookie jest zazwyczaj dostarczany przez firmę PayPal i obsługuje usługi płatnicze w witrynie.
enforce_policy: 365 dni, plik cookie
Ten plik cookie jest zazwyczaj dostarczany przez firmę PayPal i obsługuje usługi płatnicze w witrynie.
tsrce: 3 dni, plik cookie
Ten plik cookie jest zazwyczaj dostarczany przez firmę PayPal i obsługuje usługi płatnicze w witrynie.
l7_az: 60 minut, plik cookie
Ten plik cookie jest niezbędny do funkcji logowania PayPal na stronie internetowej.
LANG: 1 dni, plik cookie
Ten plik cookie jest zazwyczaj dostarczany przez firmę PayPal i obsługuje usługi płatnicze w witrynie.
nsid: plik cookie
Używane w kontekście transakcji na Stronie internetowej. Plik cookie jest wymagany dla bezpiecznych transakcji.
Analityczne pliki cookie
IAI S.A.
__IAI_AC2: 45 dni, plik cookie
Identyfikator śledzenia konwersji (Activity Tracking) na potrzeby zbierania historii źródeł poprzedzających złożenie zamówienia, a także źródła, dzięki któremu złożono zamówienie zgodnie z modelem atrybucji last click.
Google Maps
SID: 3650 dni, plik cookie
Zawierają cyfrowo podpisane i zaszyfrowane zapisy identyfikatora konta Google użytkownika i ostatniego czasu logowania. Połączenie tych plików cookie (SID, HSID) pozwala Google zablokować wiele rodzajów ataków, takich jak próby kradzieży treści formularzy przesyłanych w usługach Google.
Reklamowe pliki cookie
marion.krakow.pl
RSSID: 180 dni, plik cookie
Identyfikator użytkownika IdoSell RS, wykorzystywany na potrzeby wyświetlania dopasowanych rekomendacji produktów na stronie.
__IAIRSUSER__: 60 minut, plik cookie
Identyfikator użytkownika IdoSell RS, wykorzystywany na potrzeby wyświetlania dopasowanych rekomendacji produktów na stronie.
- Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Klienci/Użytkownicy Sklepu internetowego korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
- utrzymania sesji Klienta/Użytkownika (po zalogowaniu), dzięki której Klient/Użytkownik nie musi na każdej podstronie Sklepu internetowego ponownie wpisywać od nowa loginu i hasła;
- określania profilu Klienta/Użytkownika w celu wyświetlania mu rekomendacji produktowych i dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google.
- Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Klienta/Użytkownika. Klienci/Użytkownicy mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies.
- Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Sklepu internetowego.
- Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Klienta/Użytkownika i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących ze Sklepem internetowym reklamodawców oraz partnerów Sklepu internetowego.
- Pliki cookie mogą być wykorzystane przez sieć Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w jaki Klient/ Użytkownik korzysta z Sklepu internetowego. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji użytkownika lub czasie pozostawania na danej stronie: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
- Zalecamy przeczytanie Klientowi/Użytkownikowi polityki ochrony prywatności tych firm, aby poznać zasady korzystania z plików cookies wykorzystywane w statystykach: Polityka ochrony prywatności Google Analytics.
- W zakresie informacji o preferencjach Klienta/ Użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google, Klient/Użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/.
- Na stronie Sklepu internetowego są umieszczone wtyczki, które mogą przekazywać dane Klientów/Użytkowników do Administratorów takich jak, np.: Google Maps, PayPal, Google reCAPTCHA, IdoAccounts, IdoSell, IAI S.A., Google.
- W celu poprawnej realizacji Umowy sprzedaży na odległość Administrator danych może udostępniać dane Klientów/Użytkowników podmiotom kurierskim. Aktualnie dostępne sposoby dostawy w Sklepie Internetowym dostępne są pd adresem: https://marion.krakow.pl/pl/delivery.html.
- W celu poprawnej realizacji Umowy sprzedaży na odległość Administrator może udostępniać dane Klientów/Użytkowników systemom płatności internetowych. Aktualnie dostępne sposoby płatności w formie przedpłat w Sklepie internetowym dostępne są pod adresem: https://marion.krakow.pl/pl/payments.html.
- Więcej informacji na temat warunków i prywatności można znaleźć także na stronie Prywatność i warunki Google.
11. Newsletter
- Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w formularzu rejestracyjnym lub w terminie późniejszym w odpowiedniej zakładce. W przypadku wyrażenia takiej zgody, Klient/Użytkownik otrzymywać będzie na podany przez siebie adres email informację (Newsletter) Sklepu internetowego, a także inne informacje handlowe wysyłane przez Sprzedawcę.
- Klient może w dowolnym momencie zrezygnować z otrzymywania Newslettera samodzielnie, poprzez odznaczenie stosownego pola na stronie swojego Konta lub udając się na formularz https://marion.krakow.pl/pl/newsletter.html, kliknięcie stosownego linku znajdującego się w treści każdego Newslettera lub za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta.
12. Konto
- Klient/Użytkownik nie może umieszczać w Sklepie internetowym ani dostarczać do Sprzedawcy treści, w tym opinii i innych danych o charakterze bezprawnym.
- Klient/Użytkownik uzyskuje dostęp do Konta po dokonaniu rejestracji.
- W ramach rejestracji Klient / Użytkownik podaje typ konta lub płeć, imię, nazwisko, nazwę firmy, NIP, dane do wystawienia dokumentu sprzedaży, dane do wysyłki, adres e-mail oraz wybiera hasło. Klient/Użytkownik zapewnia, że dane podane przez niego/nią w formularzu rejestracyjnym, są zgodne z prawdą. Rejestracja wymaga dokładnego zapoznania się z Regulaminem oraz zaznaczenia na formularzu rejestracyjnym, że Klient/Użytkownik zapoznał się z Regulaminem i w pełni akceptuje wszystkie jego postanowienia.
- W chwili nadania Klientowi/Użytkownik dostępu do Konta pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem zostaje zawarta na czas nieokreślony umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną dotycząca Konta. Konsument może od tej umowy odstąpić na zasadach określonych Regulaminie.
- Rejestracja Konta na jednej ze stron Sklepu internetowego oznacza równocześnie rejestrację umożliwiającą dostęp do pozostałych stron, pod którymi dostępny jest Sklep internetowy.
- Klient/Użytkownik może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi drogą elektroniczną w każdym czasie ze skutkiem natychmiastowym, informując o tym Sprzedawcę za pomocą wiadomości e-mail lub pisemnie na adres Administratora danych, podany w dziale 1 punkcie 2 niniejszej Polityki Prywatności i Cookies.
- Sprzedawca ma prawo rozwiązać umowę o świadczenie usług dotyczącą Konta w przypadku zaprzestania świadczenia lub przeniesienia usługi Sklepu internetowego na osobę trzecią, naruszenia przez Klienta/Użytkownika prawa lub postanowień Regulaminu, a także w przypadku braku aktywności Klienta/Użytkownika przez okres 6 miesięcy. Rozwiązanie umowy następuje z zachowaniem siedmiodniowego okresu wypowiedzenia. Sprzedawca może zastrzec, że ponowna rejestracja Konta będzie wymagać zezwolenia Sprzedawcy.
Polityka prywatności i cookies
I. Postanowienia ogólne
1. Polityka prywatności określa sposób pozyskania, przetwarzania i ochrony danych osobowych klientów FPH Marion, korzystających z serwisu pod adresem https://marion.krakow.pl zwanego dalej sklepem internetowym.
2. Polityka prywatności określa również sposób w jakim działają pliki cookies.
3. Polityka prywatności ma charakter informacyjny. Jest dostępna na stronie internetowej https://marion.krakow.pl oraz w siedzibie firmy FPH Marion przy ul. Drewnianej 4 w Krakowie. Na życzenie klienta przesyłamy do wglądu za pośrednictwem e-mail wersję cyfrową niniejszego dokumentu zapisaną w pliku PDF.
4. Administratorem Danych Osobowych jest Witold Kwinta prowadzący działalność gospodarczą pod firmą FPH Marion z siedzibą przy ulicy Drewnianej 4 w Krakowie, NIP: 676-000-64-48 tel: (+48) 12 425 50 97, e-mail: tekstylia.domowe@marion.krakow.pl
5. Dane osobowe użytkowników sklepu internetowego przetwarzane są zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami dotyczącymi przepływu i ochrony danych osobowych oraz zgodnie z zasadą art. 5 ust. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1) (dalej również: „RODO”).
6. Administrator danych osobowych dokłada wszelkich starań w celu ochrony interesów osób, których dane są pozyskiwane i przetwarzane. Dane są pobierane, zdefiniowane oraz przetwarzane zgodnie z wymienionymi w pkt. 5 ustawami i nie są wykorzystywane oraz przetwarzane do innych celów niż realizacja zamówień i kontakt z klientami FPH Marion.
7. Celem polityki prywatności jest określenie działań podejmowanych przez Administratora, działań którymi pozyskuje dane od Klientów sklepu internetowego oraz narzędzi wykorzystywanych przez Klientów w celu założenia konta, składania zamówień oraz innych czynności służących do kontaktu ze sklepem internetowym.
8. Klient, który zdecydował się skorzystać z oferty sklepu internetowego zobowiązany jest do zapoznania się z jego Regulaminem oraz Polityką prywatności, a także wyraża zgodę na pozyskiwanie i wykorzystanie jego danych zgodnie z Regulaminem i Polityką prywatności sklepu internetowego. Zgoda następuje po zaznaczenia checkboxów Regulaminu oraz Polityki prywatności podczas składania zamówienia.
9. Administrator sklepu oraz upoważnieni pracownicy posiadają wyłączny dostęp do danych Klienta powierzonych FPH Marion podczas składania zamówień w sklepie internetowym. Dostęp do danych jest powierzany innym podmiotom wyłącznie w przypadku wymagającym obsłużenia zamówienia, podmiotom które pomagają w realizacji umowy kupna-sprzedaży pomiędzy Klientem a sklepem internetowym - np. firma kurierska lub bank. Podmioty te chronią i zabezpieczają dane według własnych polityk prywatności, które są dostępne na stronach internetowych podmiotów. Dane powierzone podmiotom zewnętrznym służą wyłącznie realizacji zamówień, dostaw, płatności oraz celów marketingowych.
II. Gromadzenie, pozyskiwanie oraz cel zbierania danych osobowych
1. Administrator danych informuje, że w związku z możliwością rejestracji w sklepie internetowym i założeniem konta, Klienci zakładający konto w sklepie internetowym są zobowiązani do podania danych takich jak: login, hasło, adres e-mail, adres dostawy, numer telefonu oraz opcjonalnie danych do faktury VAT.
2. Administrator sklepu internetowego przechowuje dane Klienta niezbędne do kontaktu z nim oraz w celu realizacji zamówienia i płatności.
3. Administrator przetwarza dane osobowe Klientów niezbędne do prawidłowej realizacji zamówień w sklepie internetowym i jest uprawniony do wykorzystania zebranych danych w następujących celach:
- Złożenia zamówienia w sklepie internetowym;
- Zawarcia umowy kupna lub sprzedaży;
- Marketingu bezpośredniego dotyczącego wyłącznie produktów oferowanych przez FPH Marion;
- Zapewnienia pełnej obsługi Klienta, pomoc przy założeniu konta, realizacji zamówienia, rozwiązania problemów technicznych, udostępnienia indywidualnych rabatów oraz określonych funkcji;
- Monitorowania aktywności użytkowników;
- Kontaktowanie się z użytkownikami wyłącznie w celach związanych ze świadczeniem usług ze strony sklepu internetowego oraz marketingu bezpośredniego;
- Przeprowadzenia badań i analiz w celu poprawy jakości usług.
4. Administrator gromadzi dane wyłącznie w celach wymienionych powyżej.
5. Administrator jest uprawniony do automatycznego pozyskiwania danych Klientów z przeglądarek internetowych takich jak adres IP, parametry urządzenia oraz oprogramowania, gromadzenie tych danych występuje w przypadku przeglądania ofert sklepu.
6. Administrator pobiera i przechowuje następujące dane klientów:
- adres e-mail
- imię i nazwisko
- nazwę firmy, NIP, adres firmy w przypadku klientów prowadzących działalnością gospodarczą, jeśli dowodem zakupu ma być faktura
- adres dostawy (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, poczta)
- numer telefonu
7. Sklep internetowy zaznacza, ze podanie danych osobowych jest dobrowolne, a ich przekazanie jest niezbędne do poprawnej realizacji zamówienia. Każdy klient ma prawo wglądu we własne dane i ich edycję, a także może wyrazić wolę ich usunięcia z serwera FPH Marion. W tym celu powinien się skontaktować z Administratorem danych za pośrednictwem e-mail lub telefonicznie. Na życzenie Klienta FPH Marion może wygenerować plik z danymi klienta w ogólno dostępnym formacie i przesłać go na adres e-mail podany w zgłoszeniu.
8. Wykaz podmiotów, którym Administrator powierza dane Klientów sklepu internetowego.
- Firma kurierska InPost
- Alior Bank
- Firma hostingowa nazwa.pl (dane przechowywane są na serwerze tej firmy)
- Google – w celach statystycznych
9. Administrator informuje o wykorzystaniu następującej techniki śledzenia użytkownika sklepu: kod śledzenia Google Analitics
III. Sposób zabezpieczenia i gromadzenia danych oraz czas ich przechowywania
1. Administrator danych dokłada wszelkich starań aby dane Klientów przetwarzane przez sklep internetowy były w odpowiedni sposób zabezpieczone.
2. Dostęp do danych mają tylko uprawnieni przez Administratora danych pracownicy.
3. Pracownicy uprawnieni są przeszkoleni w zakresie ochrony danych osobowych oraz użytkują system informatyczny zgodnie Instrukcją Zarządzania Systemem Informatycznym firmy FPH Marion, która jest właścicielem sklepu internetowego.
4. Na życzenie każdego Klienta, którego dane są przetwarzanie, lub przyszłego Klienta którego dane mogą być przetwarzane przez sklep internetowy, Administrator danych udostępnia do wglądu Instrukcję Zarządzania Systemem Informatycznym FPH Marion. Prośbę o udostępnienie dokumentu należy wysłać na adres e-mail: tekstylia.domowe@marion.krakow.pl, wtedy Administrator prześle w załączniku wiadomości zwrotnej dokument do odczytu w ogólno dostępnym formacie.
5. Przechowujemy dane Klientów do czasu odwołania zgody na ich przetwarzanie.
IV. Prawo Kontroli i dostępu do treści swoich danych
1. Każdy Klient ma prawo do wglądu, edycji oraz usunięcia swoich danych osobowych przetwarzanych przez sklep internetowy.
2. Każdemu Klientowi przysługuje prawo do realizacji uprawnień wynikających z Ustawy o danych osobowych, a w szczególności prawo do wglądu we własne dane osobowe, ich edycję oraz usunięcie. Jak również prawo do zgłoszenia sprzeciwu w przypadkach określonych przepisami ustawy.
3. Klient ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawo do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.
V. Polityka plików Cookies
1. Pliki Cookies to małe pliki tekstowe wysyłane przez serwer i zapisywane na urządzeniu klienta. Przy ich pomocy przechowuje się informacje, dzięki którym można lepiej dostosować sklep internetowy do upodobań Klienta i aby zbierać dane statystyczne dotyczące sklepu internetowego np. na temat, które strony były odwiedzane, kraju pochodzenia osoby odwiedzającej. Dane zbierane są w sposób anonimowy i nie ma możliwości na identyfikację osoby przeglądającej treści strony.
2. Pliki cookies zbierane w sklepie internetowym służą przede wszystkim celom reklamowym i w celach dostosowania oferty sklepu do preferencji Klienta. Pliki cookies nie są szkodliwe dla Klienta ani dla jego urządzenia. Każdy użytkownik sklepu internetowego może w dowolnej chwili usunąć lub wyłączyć obsługę plików cookies za pomocą swojej przeglądarki.
4. Usunięcie lub zablokowanie plików Cookies przez klienta może przyczynić się do nieprawidłowego działania strony.
5. Sklep internetowy zbiera pliki cookies za pomocą narzędzia Google Analitics, wykorzystuje je także w reklamie Google Adwords. Więcej na temat plików Cookies znajduje się w polityce Prywatności Google Analitics oraz Polityce prywatności Google Adwords.
6. Administrator przetwarza następujące typy plików Cookies:
- Niezbędne pliki cookies, których obecność jest potrzebna do prawidłowego funkcjonowania strony;
- Funkcjonalne pliki Cookies – zapisują preferencje klienta;
- Wewnętrzne pliki Cookies – pozwalają usprawnić działanie strony internetowej pod potrzeby klienta.
VI. Kontakt z Administratorem danych osobowych
1. Każdy klient ma prawo do kontaktu z Administratorem Danych Osobowych w formie pisemnej lub za pomocą kontaktu telefonicznego. Dane potrzebne do kontaktu
Tel: 535 532 803
E-mail: tekstylia.domowe@marion.krakow.pl
2. Administrator przechowuje korespondencję z Klientem w celu szybkiej realizacji odpowiedzi na zadane pytania, jak również w celu szybkiej weryfikacji zgłoszeń reklamacyjnych i podejmowaniu na podstawie tych zgłoszeń decyzji i zmian administracyjnych. Adresy podane w tej korespondencji nie będą wykorzystywane do innych celów niż realizacja zgłoszenia.
VII. Postanowienia końcowe
1. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany Polityki Prywatności. Zmiana może nastąpić w przypadku zmiany powszechnie obowiązującego prawa o Ochronie Danych Osobowych, usług świadczonych drogą elektroniczną, prawa telekomunikacyjnego, które bezpośrednio wpływa na prawa i obowiązki Klienta oraz Sprzedawcy. Zmiana polityki może również mieć miejsce przy rozbudowie sklepu internetowego jak np. wdrożenie nowych systemów, które mogą mieć wpływ na Dane Osobowe.
2. Administrator o aktualizacjach Polityki prywatności informuje za pośrednictwem komunikatu na stronie serwisu internetowego. Wraz ze zmianą na stronie sklepu internetowego pojawi się nowa Polityka prywatności wraz z datą jej opublikowania.
3. Powyższa wersja Polityki Prywatności obowiązuje od dn. 12 maja 2018 r.
- Niniejsza Polityka prywatności określa zasady gromadzenia, przetwarzania i wykorzystywania danych osobowych pozyskanych od Państwa przez serwis internetowy Marion.krakow.pl, prowadzony pod adresem domeny: marion.krakow.pl (dalej zwaną Witryną) przez FPH Marion, z siedzibą w Krakowie przy ul. Drewnianej 4, 30-556 Kraków, Polska, (dalej zwanego dalej Operatorem). Operator zamieszcza na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskuje do nich dostęp.
- Operator dokłada wszelkich starań w celu zapewnienia poszanowania Państwa prywatności i ochrony udzielonych informacji osobowych podczas korzystania z Witryny i dokonywania zakupów w ramach Witryny oraz w tym celu podejmuje wszelkie niezbędne działania.
- Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
- Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
- dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
- utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
- W ramach Serwisu stosowane mogą być dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
- W ramach Serwisu stosowane mogą byćnastępujące rodzaje plików cookies:
- „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
- pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
- „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
- „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
- „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
- W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym momencie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
- Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
- Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
Jak zmienić ustawienia przeglądarki?
Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies w swojej przeglądarce internetowej kliknij w wybrany link poniżej: